Marketing setup II – Merkstrategie en storytelling
Elke organisatie geeft zo nu en dan een zwengel aan de communicatie. In deze serie blogs geef ik tips over hoe je je boodschap duidelijker brengt. In dit blog vertel ik over merkstrategie en hoe mensen jouw product of dienst beleven.
Marketing setup I – Business Model Canvas
In dit deel leg ik wat uit over het Business Model Canvas. In welke situatie heb je dit nodig en hoe pas je het toe? Stel jezelf om te beginnen de volgende vraag: “Wat doen we eigenlijk, en voor wie doen we dat?” Dit lijkt een open deur, toch zijn er veel bedrijven die dit niet in één zin kunnen verwoorden.
Nieuwe website? Vergeet je website.
Je hebt een nieuwe website nodig. Hoe pak je dit traject aan? Veel bedrijven beginnen met het opstellen van een lijst met eigenschappen. Er wordt naar de oude website gekeken en bedacht: Wat moet anders?
Archetypen: je merkpersoonlijkheid als strategie
Hoe zet je je merk sterker neer? Hoe kun je je bedrijf beter positioneren, en daarmee de betrokkenheid van zowel de markt als je medewerkers vergroten?
 Archetypen, welke zijn er en waar staan ze voor?
Welke archetypen zijn er, en wat kunnen ze betekenen voor jouw bedrijf? Hier een overzicht van de twaalf belangrijkste.