Elke organisatie geeft zo nu en dan een zwengel aan de communicatie. In deze serie blogs geef ik tips over hoe je je boodschap duidelijker brengt. In dit blog vertel ik over merkstrategie en hoe mensen jouw product of dienst beleven.
Read moreElke organisatie geeft zo nu en dan een zwengel aan de communicatie. In deze serie blogs geef ik tips over hoe je je boodschap duidelijker brengt. In dit blog vertel ik over merkstrategie en hoe mensen jouw product of dienst beleven.
Read moreElke organisatie komt zo nu en dan op een punt dat er weer een flinke zwengel aan de communicatie moet worden gegeven. In een serie blogs geef ik een aantal tips over hoe je je boodschap duidelijker krijgt, en hoe je die kunt vertellen.
In dit deel leg ik wat uit over het Business Model Canvas. In welke situatie heb je dit nodig en hoe pas je het toe? Stel jezelf om te beginnen de volgende vraag: “Wat doen we eigenlijk, en voor wie doen we dat?” Dit lijkt een open deur, toch zijn er veel bedrijven die dit niet in één zin kunnen verwoorden. Zeker bij organisaties die in de loop der jaren hun product– of dienstenaanbod wat hebben uitgebreid. Tijd om de slijpsteen tevoorschijn te halen.
Read moreHoe zet je je merk sterker neer? Hoe kun je je bedrijf beter positioneren, en daarmee de betrokkenheid van zowel de markt als je medewerkers vergroten?
Read moreWelke archetypen zijn er, en wat kunnen ze betekenen voor jouw bedrijf? Hier een overzicht van de twaalf belangrijkste.
Read moreJe hebt een nieuwe website nodig. Hoe pak je dit traject aan? Veel bedrijven beginnen met het opstellen van een lijst met eigenschappen. Er wordt naar de oude website gekeken en bedacht: Wat moet anders? Wat lijkt handig? Wat is de trend; wat wordt momenteel gezien als een goede website – of wat vinden we zelf mooi – en wat moet er blijven van de huidige versie van de website?
Read more