Ontwikkeling van een identiteit voor een Nederlandse top brouwerij.
Samen met The Invisible Men en collega's van Underdock hebben we De Hollandse Pilsener Fabriek ontwikkeld. Een nieuw merk met een unieke identiteit.
Een brouwerij in Halfweg vroeg ons een nieuwe identiteit te ontwikkelen. Niet zomaar een brouwerij, maar een grote pils brouwer. En daar zijn er niet zo veel van in Nederland. Het bier is van hoge kwaliteit, maar voor een betaalbare prijs. Een lekker pilsje voor de dorst. Bovendien valt er voor de horecaondernemer nog wat te verdienen door het businessmodel.
Oprachtgever:
De Hollandse Pilsener Fabriek
Samen met
The Invisible Men
Underdock
Disciplines:
Ontwerp, Branding
Vanaf de schappen in de winkels schreeuwen alle speciaalbiertjes om aandacht. Aan ons de uitdaging om dit merk een plek te geven. We onderzochten de markt, de behoeftes van consumenten en horecaondernemers. Door de grote volumes die deze brouwerij kan produceren, bottelen, verpakken en leveren zijn ze meer dan een brouwerij.
Samen met The Invisible Men uit Amersfoort het nieuwe merk 'De Hollandse Pilsener Fabriek' ontwikkeld.
We ontwierpen de gehele identiteit en merkbeleving. Een nieuw beeldmerk dat past bij de ervaring en kennis van de brouwerij. We ontwierpen als eerste het pils etiket, het belangrijkste product. Maar brouwers zijn geen brouwers als ze geen speciaalbier maken. We ontwierpen totaal 9 etiketten voor al hun seizoenbieren. Het bier is vanaf november 2021 verkrijgbaar in de horeca, bij de groothandel en lokale slijters. Het is uiteraard ook direct bij de brouwerij te verkrijgen via de online shop op de website.